Evoluacija

Deca razmišljaju o iskustvu koje su imali, gledaju ka budućnosti da bi zamislili nove aktivnosti koje mogu obogatiti posao koji su uradili (zamišljajući svoj projekat na duži rok).

Zaključi

KORAK 1. Razmišljanje o iskustvu

Šta im je izgledalo drugačije? Šta im je bilo teško? Šta su naučili?

Deca mogu!

Vredi udubiti se kako bismo razumeli problem.

Treba da imamo poverenje jedni u druge.

Uz malo dobre volje može se mnogo postići.

Sve može bolje da funkcioniše ako se potrudimo.

Svaka akcija dovodi do promene.

 


KORAK 2. Činimo projekat još boljim

Da bi unapredili projekat, deca identifikuju one aspekte projekta koji su dobro radili, kao i one koji nisu.

 

Start StopNastavi

 

Start → Učenici zapisuju na stikerima prvo nešto što nije urađeno u projektu, a misle da je trebalo uraditi.

Obići više stanovnika Velikog Borka

Stop → Učenici zapisuju nešto što je urađeno, ali smatraju da se ubuduće može izostaviti jer ne radi.

/

Nastavi → Učenici zapisuju nešto što je urađeno i što je vredno da se nastavi da se radi.

Edukacija stanovnika, edukacija drugara ( i iz drugih škola sa teritorije naše opštine), nastaviti saradnju sa Veterinom Beograd (oko čipovanja, vakcinisanja, sterilizacije i kastracije napuštenih pasa, edukacije)


Šta smo naučili iz cele situacije?

Na ulicama Velikog Borka ima MALO pasa lutalica, ali je zato prisutan VELIKI BROJ vlasničkih pasa koji se kreću bez nadzora vlasnika. Većina ovih pasa nije ni vakcinisana, niti čipovana, a kamoli sterilisana ili kastrirana. Zato je potrebno, kad god se ukaže prilika, edukovati građane o posledicama njihove neodgovornosti.

Ne ujedaju samo lutalice! I vlasnički psi ujedaju! Ne razvlače smeće samo lutalice! I vlasnički psi razvlače smeće! Ne razmožavaju se samo lutalice! Razmnožavaju se i vlasnički psi!

Mnogima je „lakše“ da neželjeno potomstvo svog ljubimca ostave na ulici, nego da kuju sterilišu. Tako nesavesni i neodgovorni vlasnici njihov porod podmeću slučajnom prolazniku, a onda su im drugi krivi što na ulicama (posebno u zimskom periodu) ima puno pasa. Ali uvek je lakše za sve okriviti nekog drugog ili jadne napuštene životinje, nego promeniti svoje ponašanje i loše navike.

Svaki pas ima pravo na hranu i vodu; pravo na udoban smeštaj; pravo na život bez bola, povreda i bolesti; pravo na život bez straha, stresa i patnje; pravo na ispoljavanje svojstvenog ponašanja, karakterističnog za vrstu.

Edukacija (uz sankciju) je jedini način da se podigne opšti nivo svesti u pravcu odgovornijeg odnosa prema svim bićima koja zavise od nas.

Advertisements
Categories: Design for Change, Evoluacija, Naša JA MOGU priča o promeni | Postavite komentar

Kretanje članaka

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

w

Povezivanje sa %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: