2. Zamisli

ZAMIŠLJAMO USPEH – Deca razmišljaju o načinima za rešavanje problema koji su istražili. Ovo je kreativna faza tokom koje učenici zamišljaju neverovatna rešenja pretvarajući ih u održive i vredne predloge.

This step asks you to brainstorm solutions to improve, enrich, change the user experience.


Brejnstorming alati → Glasaj → Planiraj

Sledi razlaganje situacije koju učenici hoće da promene na više segmenata. Svaki od tih delova zahteva različit način intervencije kako bi se došlo do izmene celokupne situacije na bolje.

KORAK 1. Predlaganje ideja

Pošto su grupe izabrale istu tačku delovanja, sada istražuju ideje za postizanje najboljeg rezultata, ideje koje će uticati na što veći broj ljudi i izazvati dugoročnu promenu.

Učenici glasno izgovaraju sve ideje koje im padaju na pamet koristeći maštu. Ne prekidaju jedni druge izražavajući svoje ideje na jasan i jednostavan način. Svi predlozi se ispisuju velikim slovima na listu.


KORAK 2. Izbor najboljeg rešenja

Učenici su se našli pred velikim brojem ideja. Sada biraju jednu ili više koje koje će usvojiti. Glasaju, pojedinačno, za predloge koji im se najviše dopadaju. Ističu se ideje koje su dobile najviše glasova. O njima se diskutuje sa svima. Učenici zamišljaju koje od njih bi najbolje pomogle u rešavanju problema, koje od njih bi najbolje rešile svaki segment na putu ka potpunoj promeni.

Sledi drugi krug glasanja sa jednim glasom po osobi.

Izabrano je rešenje koje je dobilo najviše glasova – Edukacija roditelja, stanovnika sela, đaka.


KORAK 3. Prototipiranje

Učenici prave prototip (jednostavan i koristan) svog predloga, objašnjavajući ostatku grupe svoju viziju ideje koju su izabrali. Prototipiranje omogućava bolju komunikaciju između članova tima i jasnije definisanje ideje, pomaže deci da bolje definišu šta je to što žele da urade.


KORAK 4. Definisanje predloga

Kada su učenici završili svoje prototipove definišu od čega se ideja sastoji, šta će postići nakon što se ideja pokrene i šta će im biti potrebno da bi mogla da se sprovede (u materijalu i pomoći od strane ljudi van tima), kako će dokumentovati rad.


KORAK 5. Osmišljavanje akcionog plana

Učenici su stigli do poslednjeg koraka pre nego što njihova ideja pređe u akciju. Zapisuju sve korake koje smatraju neophodnim da ideja postane stvarnost.

Ovaj prikaz slajdova zahteva javaskript.

Pošto su završili ređaju korake (stikere) po redu i određuju koliko vremena im je potrebno da akcioni plan sprovedu u delo.

Korak po korak, od ideje do realizacije

I na kraju, prave podelu posla između svih članova tima.

Advertisements
Categories: Design for Change, Naša JA MOGU priča o promeni, Zamisli | Postavite komentar

Kretanje članaka

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: